JENNYPENNY
Det är kallt nu... 2010-01-04


...julen är över och 2009 blev 2010. Chokladen är uppäten, julmusten har sinat och alla paket är öppnade för länge sedan. Raketerna är uppskjutna, skumpan uppdrucken och januari är här. Den längsta, mörkaste och tråkigaste månaden på heeela året och fortfarande känns den ljusa sommaren långt, långt borta....

Hmm...nåja! :) Alva har sagt: "PAPPA" och "MAMMA"... Plötsligt från ingenstans sa hon "pappa" högt och tydligt så att alla hörde och vi hoppade ju såklart till och blev typ halvvilda. Haha, sen sa hon "mamma" för att inte göra mig ledsen såklart! Nu säger hon "pappa" stup i kvarten. PAPAPAPAPA :)

En annan lite rolig sak hände även när vi var och hälsade på våra nyblivna grannar. Pratade lite allmänt om barn och så där när jag säger att Alva fortfarande inte rullat runt. Sedan skulle jag bara demonstrera hur sur hon blir när hon läggs på mage och vad händer då!!? Till vår stora förvåning...rullar hon runt från mage till rygg! Snacka om att bli lite förvånad...

Och jag är med riktig systemkamera :) tack älskling!!! Så nu måste jag öva, öva, öva...

Kommentarer (0)
Kommentarer
Kommentera inlägget
Namn: Kom ihåg mig
Bloggadress:
Kommentar: