JENNYPENNY
Muppar i Uppsala 2010-08-08
Just nu ligger jag i Uppsala på en madrass i min kära vän Åsas lägenhet. Hon och hennes respektive är på kräftskiva någonstans i den svenska huvudstaden. Och jag då, jo jag ligger här som en degklump och segar mig och tänker på diverse komiska saker. Som till exempel det att när jag var gravid och bakade en mastodont blueberry cheesecake som jag sedan åt till frukost, lunch, middag och som tilltugg på kvällskvisten eller hur jag tyckte om att sunka runt i mina XXXL pyjamasbyxor. Det var praktiskt taget det enda jag ville göra när jag var gravid; äta och sunka, helst med fettigt hår. Annars infann sig liksom inte den där riktiga sunkfeelingen, helst skulle också min t-shirt vara fläckig och tre storlekar för stor. Däremot skulle mitt hem vara rent, fräsch och i ordning annars blev jag stressad. En gång fick jag ett gravidhormonpsykutbryt på våran lilla dammsugare och misshandlade den så att den fick beståene men. Men det var också en av två gånger jag blev arg under min graviditet. Den andra gången var det över en kvarglömd filt, lyckligtvis var jag på allmän plats så jag kunde inte våldföra mig på någonting. Istället surade jag en kvart sen sjöng jag i kapp med dom andra första majfirande människorna i Uleåborg.
Nu saknar jag min lilla familj där hemma och börjar faktiskt tro det eller ej ledsna på min frihet. Man behöver bra smaka på den ett tag för att bli mätt. Men det har varit roligt att komma bort ett tag och träffa kompisar och uppleva små äventyr som när vi skulle hämta Petras visum till exempel. Nåväl, nu kommer vi inte att ses på ett tag. Vi vinkade av Petra idag som ska vara i Indien i närmare ett halvår. Det kändes konstigt, det känns alltid konstigt att vinka av vänner som ska vara borta länge. Man är ju van att se dem med jämna mellanrum. Nåja, det är väl så när man börjar bli äldre, man kan inte längre cykla till sina kompisar, plinga på och fråga ""Kan du va?" längre.
Nåja, innan jag blir alldeles för nostalgisk och sentimental är det dags att inta någon slags föda så det är med andra ord dags att börja rota i Åsas skafferi i jakten på mat.
Tjingeling
Kommentarer (0)
Kommentarer
Kommentera inlägget
Namn: Kom ihåg mig
Bloggadress:
Kommentar: