JENNYPENNY
Vi är invaderade! 2009-10-21
En fästing med harskranksben...GULP...har bosatt sig på vår köksvägg! Misstänker att det är han som ligger bakom den irriterande flugans mystiska försvinnande. Vet inte om jag ska skratta eller gråta för att den här läskiga typen tagit hans plats :/ Hur ska jag nu våga vistas i vårt kök!!? Vi kommer att svälta ihjäl! Jag iakttog honom darrigt och noterade att han använde sig av ett suuuperlååångt framben när han skulle framåt, precis som en käpp rörde han den fram och tillbaka framför sig! Nu är han dessutom försvunnen och gömmer sig säkert i någon mörk vrå och planerar en attack mot mig:( Så om jag är fingerlös är det fästingen med harskranksben som varit i farten...



Jag har dessutom riskerat mitt liv för den här bilden och fick ta flera bilder för att jag skakade så mycket i tron om att han skulle hoppa på mig! Sedan kom jag ihåg att jag en gång läste om en gammal tant som hade haft en spindel på sin köksvägg. Den hade suttit där i två veckor och tanten hade pratat med den när hon fikade sina mazariner och sitt kaffe tills någon kommit och hälsat på som fattade misstankar och ringde Antisimex eller något liknande. Det hade visat sig att det var en enormt giftig spindel från något exotiskt land och det hade tydligen inte varit någon liten sak heller. Huvvaligen!!!
Kommentarer (0)
Kommentarer
Kommentera inlägget
Namn: Kom ihåg mig
Bloggadress:
Kommentar: